Wkodk

Hvordan du opretter en troværdig skurk i fiktion

Oprettelse af en troværdig skurk for skønlitteratur stereotypically ond eller bare "icky" træk. Det kræver en hårfin balance mellem dårlige og, ja godt at bringe en foranstaltning i believability til skurk i en fortælling eller roman.

Steps

Hvordan du opretter en troværdig skurk i fiktion. Start med at læse skabe en fiktiv karakter fra bunden.
Hvordan du opretter en troværdig skurk i fiktion. Start med at læse skabe en fiktiv karakter fra bunden.

Oprettelse af din egen skurk

  1. 1
    Start med at læse skabe en fiktiv karakter fra bunden. Dette vil give dig et fundament, som du kan skabe nogen form for tegn.
  2. 2
    Hvad er din historie handler om, og hvordan en skurk passer ind i grand ordningen af historien som helhed? Er hans formål blot at være en hindring for en helt og en katalysator karakter for hans forandring? Er han repræsenterer et aspekt af en historie tema?
  3. 3
    Vælg graden af ondskab eller bare "ick" du ønsker at placere i dit skurk. Nogle fortællinger kræver ondskabsfuldhed af en seriemorder, mens andre kun kræver en bølle. Passer til din skurk med en genre af din historie. Rædselshistorie brug for en dæmon, hær af zombier, onde spøgelser eller besat person med en dygtig træk (arkitekt, videnskabsmand, osv.). En forbrydelse thriller opfordrer til en forbrydelse herre, en chef for en rivaliserende bande eller leder af en korrupt politistyrke. En ond alternative univers tvilling, en morder cyborg eller en destruktiv robot passer sci-fi. En ond konge eller troldmand er god i fantasy, som er præst, en højt placeret embedsmand eller et medlem af en manipulerende hemmeligt samfund. I enhver form for skrivning, er en skurk mere interessant, hvis han eller hun anses for god og troværdig af andre, at holde hans eller hendes ambitioner hemmelighed.
  4. 4
    Opret en enkelt traumatisk hændelse for din skurk. Det kunne være så ødelæggende som at se sine forældre myrdet eller så sublime som at se en værdsat rosenbusk ødelagt af naturens luner. Grunden til dette er at skabe et vendepunkt i skurken liv. Det behøver ikke at være en traumatisk hændelse, kan din karakter hæves på en sådan måde at påvirke hans eller hendes nuværende. Også kunne selv en simpel definerende øjeblik ændre en persons `s liv afhængig af personen. Nogle mennesker kan nemt korrupte eller udvikle stærke værdier, der motiverer dem til at tage drastiske skridt.
  5. 5
    Udvid på denne ental hændelse. Overdrive det, vride det, og fordrejer det, indtil det bliver den rådne kernen i din skurk. Er det counterpointed på en eller anden måde ved heltens oplevelse?
  6. 6
    Vælg en enkelt ting, at karakteren forguder uden grådighed eller ondskab. Det behøver ikke at være en stor ting - faktisk er det bedre, hvis det ikke er. For eksempel kan skurken nyde en gåtur i en rosenhave med henblik på at rydde hans / hendes hoved. Eller endnu mindre, skurken nyder den simple glæde af revner åbne en solsikke frø på tungen og nyder saltiness af kødet indeni. Hvad med en slægtning, en tabt kærlighed, en skattet kæledyr? Betyder denne sårbarhed giver helten løftestang i en eller anden måde, og er helten ædle nok til ikke at bruge det? Måske en tabt kærlighed er grund nok til at korrumpere ham eller hende. Selv en hukommelse kan bringe en person meget lykke.
  7. 7
    Kombiner "vendepunkt", og "single thing" og hoppe dem frem og tilbage i dit sind. Hvordan er de forbundet? Hvorfor skurken elsker én ting så meget, og er stadig fyldt med ondskab, had, eller bare "ickiness"?
  8. 8
    Tage hensyn til helten i historien. Hvordan helten passer ind skurken liv? Hvordan hans ønsker mix, match, og kolliderer? Hvordan er de ens, hvordan er de forskellige? Skurken skal være lige så stærk, hvis ikke mere magtfulde end helten.
  9. 9
    Er skurken komme sidst indløses eller gør han forblive en slem fyr? Se, hvordan din historie folder og din skurk udvikler sig, og gøre din beslutning baseret på dem. Undgå pludselige og fuldstændig ændring, medmindre du `re gå til den ekstreme melodrama vises i Hvordan Grinch Stole Christmas.
  10. 10
    Tænk på nogle frygt. Alle er bange for noget. Skurken kan være bange for noget fra helten til døden til de mørke eller endda monstre under sengen! Vær kreativ, men sørg for, at frygten ikke er for dum, eller din historie, vil ikke blive taget alvorligt.
  11. 11
    Husk, at en god skurk driver konflikten af historien. Uden skurken helten ikke kan overvinde forhindringer og udvikle sig som et tegn.
  12. 12
    En god skurk er stadig menneske. De bedste skurke er dem, som læserne kan forbinde med. Jo mere menneskelig din skurk synes mere skræmmende / fængslende deres bue i historien vil blive.
  13. 13
    En sidste ting at huske er, at jo mere ondt og truer en skurk er, jo oftere deres onde planer arbejde. Må ikke altid gøre skurken mislykkes og helten vinde. Også en skurk er ikke alt ondt! En skurk skal have positive egenskaber. Ligesom en helt består hovedsageligt af positive kvaliteter, men har en rimelig andel af fejl, bør en skurk have meste fejl men klart positive kvaliteter.
  14. 14
    Kun kun dræbe skurken, hvis de fortjente det.

Tips

  • Du kan faktisk aldrig bruge "vendepunkt" i din slutresultatet, men husk: det er der ikke for læseren. Det er beregnet til forfatteren til at forstå figurens motivationer.
  • Underfundighed er ofte bedre. Nogle af de bedste skurke i fiktion, er dem, der tror, ​​i absolut oprigtighed, at deres handlinger er gode og nyttige for andre. Sådan en skurk er "vendepunkt" kunne være en opdagelse, der forstyrrer hans velfungerende liv og hans efterfølgende handlinger kun et forsøg på at rette spørgsmål. Sådanne skurke kan ende krænke deres egen etik, antage, at de bevare ukrænkelighed nævnte etik!
  • De skurke, der fungerer bedst, er dem, hvor deres motiv kan være stort set forståeligt, men deres endelige mål, og deres processer er yderst snoet.
  • Mens en umiddelbart indlysende motiv er sjældent en god idé, baggrunde af nævnte motiver kan være interessant at lege med. Et derivat af en dødssynd eller lignende fejl er et godt sted at starte. I stedet for vrede,? Hvor omkring vrede En skurk med familien spørgsmål har en masse muligheder for ondskab. I stedet for sorg eller almindelig beklagelse,? Hvor omkring skyld Nogen der føler sig skyldig - uanset om de rent faktisk er skyldig eller ej - kan gå meget langt i et forsøg på at forløse sig selv, og de må ikke gå om det på den rigtige måde. Du kan bygge en overbevisende motiv omkring disse, og efterlade dem skjult, indtil senere i historien kan være en fantastisk måde at opbygge suspense.
  • Hvis du ønsker at oprette sympati for din skurk, eller i det mindste forsøge at kødet ham ud mere, overveje at skrive et par kapitler fra perspektivet af en af ​​skurken allierede eller endda skurken selv.
  • En god måde at vise, at en skurk er uden forløsning er at få dem droppe deres gode side helt. Dette bør være et tegn til helten, og læseren, at de skal stoppes.
  • Tænk motiv. Der er noget skurken ønsker, eller noget de tror skal ske, og de har en tro, undertiden en fanatisk tro, om, hvad de mener er nødvendigt for at nå dette mål.
  • Vedrørende navne. Navne til skurke kan indstille tilstand for personlighed denne skurk eller genre af historien. Billy Bob Johnson kunne være en bakke billy landmand, der ønsker at overtage heltens familiens jord. Sir Oswald Walter Richardson III kunne være en rig tyran, der er opsat på at blive borgmester i byen og dreje en lille by i en turistby, noget helten er imod højt. Coco Bean kunne være skurken i en pudsig historie, der ønsker at skabe en slags cirkel, der vil gøre enhver, der spiser det bryde ud i anfald af latter på upassende tidspunkter. Vær kreativ med navne, de virkelig hjælpe.
  • For en roman, kan du ønsker at oprette flere "vendepunkter", men de bør alle bekræfte den initiale indfaldende i skinnende detaljer i sindet af skurken.

Advarsler

  • Husk-nogle gange kan dræbe eller skade skurke være så negativ til læsere som gør det til andre tegn. Bare fordi en karakter er antagonisten betyder ikke, du skal dræbe dem eller har en strøm af dårlige ting (bortset fra ting i forbindelse med svigt af, hvad de planlægger at gøre) ske med dem.
  • En god skurk har normalt planer eller mål end "bug den gode fyr". For eksempel, normalt James Bond skurke ønsker at overtage verden, eller stjæle noget værdifuldt. Becoming Bond fjende er et resultat af deres mål, ikke deres oprindelige mål. Der er nogle skurke, der virkelig kun ønsker at dræbe helten, måske for hævn, men det er undtagelsen, og hvis du ikke sørge for at skabe en troværdig mål for dine skurke, vil de virke overbevisende og falsk.
  • Prøv at gøre din skurk tredimensionelle. Ved udgangen af ​​historien, må læseren ved, hvorfor de er på den måde.
  • Undgå fristelsen til at starte en skurk fra en af ​​de dødssynder. Hvis du gør, vil du ende op med en parodi på en dårlig fyr i stedet for en sand skurk. Det er én ting at ende op med et tegn, der er indbegrebet af en dødssynd. Bare ikke starte der.
  • Oprettelsen af ​​en virkelig skurkagtig karakter kan blive særligt intens. Prøv at skrive om dem i mindre bidder, end du normalt ville. Hvis du ikke tage en lille pause hver halve time eller deromkring, kan du finde dig selv absorbere en del af skurken negativitet, hvilket kan påvirke dine relationer med de mennesker, du holder af.