Wkodk

Hvordan bliver en forfatter

Oversættelsen af ​​den menneskelige erfaring i en udspekuleret litterær præsentation er kunsten at skrive. Skrivning er en omhyggelig håndværk, der følger visse litterære teknikker og vedligeholder felt standarder. De fleste felter i kreativ skrivning (fra den akademiske verden og forlagsvirksomhed at yde og teknisk skrivning), kræve en højere grad, herunder mindst en bachelorgrad, og ofte en MFA i kreativ skrivning eller MA i litteratur, journalistik, eller et beslægtet felt.

Steps

Hvordan bliver en forfatter. Finde ud af hvad du ønsker at skrive.
Hvordan bliver en forfatter. Finde ud af hvad du ønsker at skrive.

Første del: at blive inspireret

  1. 1
    Finde ud af hvad du ønsker at skrive. Det store område kreativ skrivning deler sig i underkategorier (fiktion, poesi, kreative-faglitteratur), og der er endda specialiserede genrer (sci-fi, mysterier, eksperimenterende... listen fortsætter). Finde ud af hvad du ønsker at skrive. Skriv hvad du ønsker at læse. Din bedste skriftligt vil dæmme frem fra noget, som du, og måske endda kun du, er lidenskabelig omkring. Når din passion oversætter godt ind i din skrivning, vil dine læsere til gengæld blevet interesseret. Din passion for din egen skriftligt projekt er et kraftfuldt værktøj, der vil tjene som udgangspunkt.
    • Husk, at du ikke behøver at begrænse dig selv til et enkelt felt. Mange etablerede forfattere spredt sig ud og udforske-måske de skriver kreative essays, mens offentliggøre deres kreative non-fiction arbejde. Måske deres korte romaner har digte inde i dem.
  2. 2
    Indstil din egen rutine. Etablere et bestemt tidspunkt på dagen, placering og atmosfære for dine skrivefærdigheder sessioner. Som du etablere denne rutine, vil den kreative side af din hjerne bliver vant til at arbejde på disse velkendte forhold. Ting at overveje, er...
    • Støj: nogle forfattere nyder absolut ro. Andre vil lytte til musik for at jogge deres kreative safter. Andre vil have selskab af venner til at hoppe ideer.
    • Time: Nogle forfattere notere ned tanker lige før de sover. Tidlig morgen timer fungerer godt for andre, som ingen andre er vågen til at genere dem. Andre forfattere kan nyde at blive plaget og derfor skrive i mellem kaffepause eller andet arbejde sessioner. Andre forfattere vil gerne lange perioder uforstyrret skrive tid, og derfor dedikeret deres weekender på skrible.
    • Placering: om en bestemt bygning, rum, eller endda stol kan hjælpe skriveprocessen. Denne fortrolighed vil træne din hjerne til at arbejde kreativt eller teknisk, til dine mål.
  3. 3
    Læs og lær. Genlæse de ting, du har haft, og studere dem-regne ud, hvad der gør dem effektive, hvad der gør dem arbejde. Prøv at forstå strukturen i din favorit digt eller udviklingen af ​​tegnene i dine foretrukne roman. Find en sætning, som du synes er stor, og spekulerer-hvorfor at forfatteren vælger denne sætning? Dette ord?
    • Må ikke begrænse dig selv enkelt genrer eller felter. For virkelig at berige din skriftligt erfaring, skal du udforske. Du må ikke nyde fantasi, men andre mennesker læse og skrive fantasy for en grund. Læs med dette motto i tankerne: "Jeg læste at skrive jeg læste at lære læste jeg at blive inspireret..."
  4. 4
    Være en opdagelsesrejsende. Mærke til ting. Vær opmærksom på verden omkring dig. Kig efter mysterier og forsøge at løse dem. Hvis du har spørgsmål, forfølge svarene med obsessiv interesse. Vær særlig opmærksom på den skæve og usædvanlige. Når du skriver, vil have bemærket ting hjælpe med at give dig noget at skrive om. Desuden kan det bidrage til at gøre din skriftligt mere overbevisende, rigere og mere realistisk. Her er nogle tips, der vil hjælpe dig med at udforske verden omkring dig:
    • Intet er almindelig eller kedelig. Der er noget mærkeligt eller specielt om alt og alle.
    • Der er et mysterium foran dig: et tv, der ikke vil tænde, en fugl, der ikke vil flyve. Finde ud af, hvordan tingene fungerer, ikke virker, og hvorfor.
    • Vær opmærksom på detaljer. Bladene er ikke kun grøn: de got lange, tynde blodårer, stive stilke og er formet som spar.
  5. 5
    Hold en dagbog. Skriv de ting ned, som du bemærker, eller der inspirerer dig. Tag det med dig overalt. Nogle berømte forfattere gik endda så langt som at sy ekstra lommer i deres jakker for at udføre flere papirlapper. Brug dette tidsskrift at producere ideer, notere ting, du ser, hører eller læser, og konkretisere din skriftligt materiale. Når du går i stå på dit projekt, kan du gense det til inspiration. Forstå, at alt kan gå i din notesbog, fordi alt er en kilde til inspiration. Nogle nyttige ting er:
    • Dreams: En vigtig kilde til den underlige og usædvanlige. Skriv det ned, før det forsvinder!
    • Billeder: fotografier og kruseduller
    • Citater: ting, folk siger, sætninger, som overrasker dig, korte digte, indersiden af ​​en fortune cookie
  6. 6
    Start dit projekt. Dette er den vigtigste del, og det kan være meget svært. Mange af os stirrer tomt på computerskærmen, med ingen ord til at skrive. Nogle kalder det "forfattere blok." For at hjælpe, her er nogle grundlæggende skriveøvelser, der kan hjælpe jog dine kreative safter og give et materiale til dit projekt:
    • Gå et travlt, helst et sted med masser af mennesker. Forestil dig, at din vision af scenen, er et videokamera, optagelse alt. Tag din bærbare pc og skrive ned præcis hvad der sker. Omfatte alle sanser-syn, lugt, hørelse, smag og berøring.
    • Tag en diktafon, og udspionere en samtale. Lad ikke højttalerne vide! Når du har optaget en passende mængde af tid, transskribere samtalen på papir. Spil med ordene-Delete ting, ændre tingene, tilføje ting. Opret en ny indstilling, eller en ny situation.
    • Opret et tegn. Hvad vil de? Frygt? Hvad er deres hemmelighed? Hvem er de relateret til, og hvor de bor? Hvad er deres efternavn... hvis de selv har en?
  7. 7
    Være en del af et fællesskab. Dele ideer og få feedback er en af ​​de bedste måder at blive inspireret og for at forbedre dit arbejde. Dette kan være skræmmende for begyndere forfattere kan for dit arbejde være noget utroligt personlige, og du kan være bange for afvisning. Men, skriver i isolation betyder, at ikke alene er ingen læser dit arbejde, men du kan også risikere at sammensætte dårlige vaner (at være for ordrige, overflødige eller melodramatisk, etc.). I stedet for at blive bange, tror, ​​at hver person, du deler dit arbejde med er en potentiel person til at give dig nye ideer og inspirere dig.
  8. 8
    Adresse finansielle spørgsmål. At være en forfatter er næsten som at være en superhelt: akavet kontor job ved dag... dragon-ridning, superdetektiv, ridder i rustning FORFATTER om natten. Nogle kreative forfattere ikke har dag arbejdspladser-men det er meget sjældent. Men efter at have en dag job er ikke en dårlig ting. Faktisk kan en god dag job endda være nyttigt at dit mål i at blive forfatter. Når finde din drøm dag job, her er nogle ting at overveje:
    • Kan det betale regningerne? En god dag job skal lette dine byrder, så du kan skrive uden bekymringer. Stress er ikke befordrende for dit projekt.
    • Er det efterlade dig nok tid og energi til at skrive? En god dag job bør være let nok på dit energiniveau, så du ikke udmattet bagefter.
    • Er det en god "distraktion"? At have en plads væk fra din skriftligt arbejde kan være nyttig. Bruge for meget tid på et enkelt projekt kan være alt fordybende. Det er godt at tage et skridt tilbage.
    • Har det andre kreative mennesker? En god dag job skal give dig fantastiske kollegaer. Kreative mennesker er overalt! De er ikke blot forfattere eller kunstnere.

Del to: omdanne inspiration i ord

  1. 1
    Arrester læseren. Nej, ikke bogstaveligt sætte dem i håndjern! Fordyb dem i dit arbejde. Sug dem ind at skrive, så de vil læse og læse og aldrig ønsker at flygte, så de vil have dig til at handcuff dem til din næste bog. For at gøre dette, her er nogle teknikker, du kan bruge:
    • Sanserne. Vi opfatter og oplever verden gennem vores sanser. En medrivende og overbevisende arbejde vil ofte have læserne se, røre, smage, høre og lugte.
    • Konkrete detaljer. Disse typer af oplysninger giver en særlig følelse af forståelse for, hvad der foregår i skriveprocessen. Snarere end at generalisere en image-"hun var pretty"-get specifik: ". Hun havde lange, gyldne fletninger, som blev indvævet med tusindfryd"
  2. 2
    Skriv hvad du ved. Hvis du er mere fortrolig med noget, kan du skrive om det i flere detaljer, realisme og dybde. Hvis du ikke kender en detalje, der er vigtigt for dig projekt gøre forskning. Google det. Spørg nogen. Jo flere oplysninger du ved om en situation, en person, eller en indstilling, jo mere vil du være i stand til at gøre det realistisk på siden.
  3. 3
    Overveje struktur. Nogle gange er den bedste måde at skrive en historie er "lineær struktur": Begyndelsen, Climax og Opløsning. Men der er mange, mange andre måder at skrive en historie. Overveje "In Media Res"-når historien begynder i den tykke ting. Eller en historie afbrudt af flere flashbacks. Vælg din struktur afhængigt af din historie progression.
  4. 4
    Overvej synspunkt: I alt er der 9 forskellige synspunkter. De 3 vigtigste kategorier er 1., 2., og 3. Person. Når det besluttes synspunkt tænke om, hvilke oplysninger du vil have dine læsere til at have adgang til.
    • 1. POV: bruger "I"
      • involverede - Fortælleren er en aktiv spiller og kasserer af historien
      • løsrevet - fortælleren ikke fortæller deres egen historie specifikt, men måske historien om en central figur
      • Flertal (vi) - en kollektiv fortæller, måske en stor gruppe af mennesker
    • 2. POV: bruger "De"
      • inverteret, er fortælleren henvise til sig selv som forfatter, og måske adskille sig fra usmagelige tanker / træk / erindringer
      • Du = et tegn, der adskiller med deres egne unikke kvaliteter
      • Du = direkte adresse til læseren
      • Du = læseren er aktiv karakter i historien
    • 3. POV: anvender en karakter navn
      • alvidende - fortælleren ved alt, har frie tøjler i historien og fuldstændig autoritet, og kan slynge domme
      • begrænset - det POV mangler noget. Det er som et vindue af vision, der bliver mindre og mindre som du bliver mere begrænset
      • enlige figurers tanker og følelser - Harry Potter er begrænset til Harrys tanker og følelser
      • direkte observatør - en fortæller fortæller situation, men kan ikke eksplicit skelne de følelser af figurerne
      • flue på væggen - fortælleren er spion, ser situationen ud fra et fjernt perspektiv, men er ikke indviet i alt for information er begrænset af fortællerens placering på væggen

Del tre: Nitty-gritty tommelfingerregler

  1. 1
    Start med enkle ord. Simpelt er bedst. Mens du vil utvivlsomt brug for en velassorteret ordforråd (mere om det senere), vil alt for mange store ord drive alle, men de mest dedikerede læsere væk. Start i det små. Må ikke holde på et grandiost ord, bare fordi det lyder fancy. Sigt i stedet for at tillade alle, der læser din tekst til at forstå præcis, hvad du ville have dem til at forstå. Intet mere og intet mindre.
  2. 2
    Stick med korte sætninger i starten. Korte sætninger er nemme at fordøje og er meget læsbar. Det er ikke til at sige, at du ikke kan, må eller ej, skrive en lang sætning hver gang i et stykke tid. Det er bare at enkle sætninger leverer information uden at stoppe læseren i hans eller hendes spor, stranding dem på en ø af befuddlement.
    • Tag et kig på en berygtet lang, eksalteret sætning. Følgende sætning vandt satiriske Bad Writing Contest anden præmie. Det er ingen hemmelighed, hvorfor det betragtes som "dårlige skriftligt." Sætningen er caked i jargon, befængt med upræcise slagord, og det er alt for lang:
      • "Hvis der for et stykke tid, kneb af begær er beregnelig for anvendelser af disciplin snart en gentagelse af skyld, begrundelse, pseudo-videnskabelige teorier, overtro, falske myndigheder og klassifikationer kan ses som den desperate forsøg på at" normalisere "formelt forstyrrelse af en diskurs opsplitning, der overtræder de rationelle, oplyste fordringer sin enunciatory modalitet. "
  3. 3
    Lad dine verber gøre det virkelige arbejde. Verber er de store drivkræfter for sætninger. De bærer mening fra den ene tanke til den næste. Oven i det, hjælper de forfattere opnå blændende grader af præcision.
    • Vær meget opmærksom på visse problematiske verber. Verber som "gjorde", "gik", "set", "filt" og "havde", mens lejlighedsvis fald ikke rigtig tilføjer noget krydderi til din skriftligt. Stedfortræder en mere specifik ord for problemet verber efter omstændighederne: "gennemført", "sprunget", "stirrede", "erfaren" og "sikre" alle kommunikere mere konkrete idéer.
    • Brug den aktive stemme i stedet for den passive stemme, som en tommelfingerregel.
      • Aktiv stemme: "Katten fandt hendes herre." Her er katten gør arbejdet, så at sige. Hun er aktivt at finde sin herre.
      • Passiv stemme: "Føreren er fundet af sin kat." Her katten er mere fjernet fra handlingen. Føreren bliver fundet, katten er ikke at finde.
  4. 4
    Vær forsigtig med ikke at overforbrug adjektiver. Begyndelsen forfatter vil gå amok med adjektiver. Der er intet galt med adjektiver, bortset fra at de kan undertiden være overflødige og er ofte mere obskure - og dermed sværere at forstå - end andre dele af talen. Må ikke føler at du har brug for at medtage et adjektiv før hver navneord med henblik på at beskrive navneord.
    • Nogle gange, adjektiver er overflødige. Tag sætningen "Jeg så da han løftede den sidste bonde og satte den ned, Checkmating Kongen clinching hans succesfulde sejr." Hvilken sejr er ikke en succes? Her adjektivet blot gentager, hvad vi allerede kender. Det tilføjer ikke noget til at hjælpe læseren forstå, hvad der foregår.
    • Andre gange kan adjektiver forfattere brug være temmelig uklar. "Han er en puissant modstander" er en sætning, der hverken er tilgængelig eller montering. "Puissant" forstås magtfulde, og erstatte "stærk" for "puissant" ville have gjort sætningen både forståelig og acceptabel.
  5. 5
    Være en elev af ordforråd. Hold en ordbog og synonymordbog ved din side på alle tidspunkter. Når du støder på et ord, du ikke kender, slå det op. Det er svært at kalde dig selv en forfatter, hvis du ikke er det mindste marginalt interesseret i etymologi. Samtidig, skal du bruge dit ordforråd sparsomt. Bare fordi du kender ordene "defenstrate", "pyknic" og "agnomen" betyder ikke du skal være at finde undskyldninger for at bruge dem.
    • Undersøgelse rødder af ord. Word rødder (især latinske rødder til det engelske sprog), vil hjælpe dig med at dechifrere de betydninger af ukendte ord uden en ordbog. Kendskab til rødderne mal-, ben-, epi-, eu-, ag-og kon-er en god start.
  6. 6
    Sig hvad du mener. Det er fristende for folk, der bruger ord for et levende til at bruge dem lidt løst. Ofte, når vi sidder fast, og vi ved ikke, hvilket ord at bruge, vi fløj det og nedskrive et ord, der er "godt nok". Denne strategi er nyttig og nødvendig i den daglige samtale, men problematisk skriftligt.
    • For én, er der ingen social kontekst. Forfatteren kan ikke bruge hans eller hendes hænder til gestus og kan ikke stole på ansigtsudtryk at styre samtalen mod klarhed. Læseren er helt alene, og må stole udelukkende på ord til at samle mening.
    • For det andet, læseren tager, hvad forfatteren siger for pålydende. Læseren forventer ikke at skulle spørge forfatteren, om hun mente, hvad hun skrev, læseren antager at forfatteren mente, hvad hun skrev. Forfatteren er ikke afklare forvirrende ord, hvilket betyder, at hvis du skriver ned en forvirrende ord, bliver læseren tilbage forvirret.
    • Af disse grunde, tage sig tid til at sige, hvad du mener. Finde ud af hvad du vil sige, før du siger det. Blive forfulgt om sniffing ud det rigtige ord, selv om det tager dig tid. En masse af sub-par skriftligt er afvisningen af ​​at passe det rigtige ord med en idé, ikke problemer med plot eller stilistiske bekymringer.
  7. 7
    Brug billedsprog for effekt, ikke som en regel. Eksempler på billedsprog er metaforer og lignelse. Det er bedst at bruge metaforer og lignelse, når du ønsker at dramatisere eller henlede læserens opmærksomhed på noget bestemt. Ligesom at sige "Jeg elsker dig," figurative sprog mister meget af sin magt, hvis det anvendes uophørligt.
  8. 8
    Må ikke over-eller underudnyttelse tegnsætning. God tegnsætning er hverken set eller hørt, men er stærk alligevel. Underudnyttelse tegnsætning og dine læsere vil ikke være i stand til at forstå betydningen af dine sætninger. "Lad os spise, mor," og "Lad os spise Mommy" har to meget forskellige betydninger. Overforbrug tegnsætning og dine læsere vil blive distraheret. Ingen ønsker at læse en sætning, hvor koloner, semikoloner, og tankestreger gøre flere optrædener, at de faktiske ord.
    • Udråbstegn. Brug udråbstegn sparsomt. Folk behøver ikke ofte udbryde ting, heller ikke sætninger ofte fortjener udråbstegn. Elmore Leonard, den store forbrydelse forfatter, har dette at sige: ". Hold dine udråbstegn under kontrol Du har lov ikke mere end to eller tre per 100.000 ord prosa".
    • Semikoloner. Semikoloner fungere som hybrid perioder, der forbinder to sætninger, der har logisk sammenhæng. Alligevel Kurt Vonnegut argumenterer imod dem: "Må ikke anvendes semikolon De er transvestit hermafroditter repræsenterer absolut intet Alt, hvad de gør, er at vise du har været på college..." Selvom Vonnegut vurdering kan være lidt barsk, er det nok kun godt at bruge dem fra tid til anden.
  9. 9
    Når du har lært alle de regler, bryder dem. Vær ikke bange for at invertere regler eller lege med dem for at opnå den slags skrive, du ønsker. Nogle af de største forfattere har med succes brudt grammatiske, stilistiske og semantiske regler, der gør litteratur bedre ved at gøre det. Ved, hvorfor du bryder reglen i første omgang, og forstå dens sandsynlige virkning. Men hvis du ikke er villig til at tage nogle risici, hvad laver du kalde dig selv en forfatter?

Skrivning hjælp


Advarsler

  • Det kan tage mange afvisninger, indtil du får en accept.
  • Du er nødt til at have et ønske om at blive forfatter. Vide, hvad du ønsker at skrive om, og sørg for, at det er en lidenskab, der vil tage dig steder, du aldrig har været før, og du vil se, at noget, du ønsker at være i livet, du kan, fordi du kan gøre noget, hvis du bare tror.